שדדו אותך לאור יום! [חלק 1 מתוך 2]

אתמול קיבלתי כמה מיילים מרגשים.

אריק שלח לי את זה:

f85500e1 cdda 42ee ac02 0ab68ccfa871
אריק יקר, הרחבת את לבי! התרגשתי כל כך!

ואוריאנה שלחה לי את זה:

ad071d38 cf1f 4bc3 ba7a 499046c5e66a
תודה אוריאנה! נעים ממש להכיר 🙂 איזו זכות

תגובות של בכירים

חשוב לי שתדע כל מילה טובה, כל תגובה,
כל מייל/פודקאסט שאתם לוקחים אתכם למחשבה = המשמעות של זה מבחינתי היא שהוספתי עוד טוב בעולם!

זה מרחיב לי את הלב ומרחיב את החיוך.
אתם מעניקים לי עוד כוח לכתוב ולהעניק מהשפע שלי לעולם.

אז תודה עליכם.

והיום במאמר נדבר על תגובות נוספות שקיבלתי, אבל לא בסגנון של אריק 🙂

איך זה קשור לבכירים שנושאים עמדות בכירות [ותכלס’… לכל יזם ומנהל שרוצה להתקדם!].

נ.ל1 [נזכרתי לפני]
כהרגלי בקודש, ישבתי באחד מבתי הקפה האהובים עלי 🙂 כתבתי וכתבתי… וכשהגעתי לסוף – ראיתי שכתבתי מעל 2,000 מילים!

בגלל זה החלטתי לפצל את המאמר הזה ל-2.

זה אומר שבמאמר הבא, אכתוב לך את החלק השני, כדי שתוכל לקרוא בנחת.

אז שים עין על המאמר הבא!
חשוב לי שלא תפספס. סגור?

נ.ל2
אני משפצרת ומעדכנת את ה-נ.ב מדי פעם. שווה להציץ.
בסוף המאמר יש כמה אפשרויות למי שחושב שכבר מתאים לו להתקדם איתי.

שנצלול פנימה?

+++

אז הוא הגיב לאחד מהפוסטים שלי:
“יופי, בואו נעזור לקפיטליסטים לכבוש עוד”

בפוסט כתבתי על העומס, השחיקה והבדידות שבכירים חווים. ועד כמה הם התרגלו לייצר תוצאות מתוך מאמץ ופגיעה באיכות חיים..

ba49b2e2 a8dc 4b49 a422 73d4dc96697e
“בואו נעזור לקפיטליסטים לכבוש עוד”

הבעיה שכולנו מתמודדים איתה

ת’אמת? טרם הגבתי לו..
אבל כן עצרתי.

חלפו לי כמה מחשבות בראש:

המחשבות הראשונות שלי התחילו ב: “אם… אז?”

נגיד שכן, ונגיד שהמתאמנים האהובים שלי “קפיטליסטים”.

מתי זה הפך להיות כל כך נוראי לסייע לאנשים להיות מאושרים יותר, מחוברים לעצמם ולחיות מתוך נחת? איזו עבירה גדולה זו לעזור לאנשים, אה?

כאילו יש איזה “מד-סיוע” שמסמן מתי אתה אדם טוב יותר, בהתאם לאנשים שאתה עוזר להם.

אם עזרת לזקנה לחצות את הכביש – קיבלת 3 נקודות.
אם היא זקנה עם קצת כסף – ירדו לך 2.

מגוחך, לא?

+++

אבל המחשבות העמוקות יותר…

גרמו לי לחשוב על בעיה יותר חמורה שאנחנו [כולנו] מתמודדים איתה היום, ובטח גם הבכירים והיזמים שאני מלווה:

גנבו לנו את הקשיבות!

08b1fba0 4a91 42c0 908a 60cff59ec2e9
השבת אבידה: אבדה תשומת לב. סימנים: נחת, שלמות פנימית, חוויה פנימית של נוכחות ברגע ואושר מתמשך. המוצא הישר מתבקש להחזיר 🙂

שוד לאור יום!

ד”ר מיכה גודמן, בספרו הנפלא “מהפכת הקשב – העידן הדיגיטלי, השבר והתיקון”, חוקר את מהפכת העולם הדיגיטלי.

אני באמצע קריאת הספר הנפלא שלו.
בעיני זה ספר חובה! במיוחד למי שנמצא בעמדה בכירה ורוצה להבין את העולם החדש.

עולם הדיגיטל הביא לנו לחיים המון דברים נפלאים.
ביניהם: הפיכת כדור הארץ לשטוח. היכולת שלנו להכיר מעבר לים, לשוחח עם ההורים כשאנחנו בחו”ל, לקיים עסקאות בשיחת סקייפ [כן, זה עוד קיים :)]. ועוד..

בל נשכח את זה שאני יכולה להגיע עד למסך האהוב שלך. גם זה בזכות מהפכת הדיגיטל.

יחד עם זאת,
המהפכה הזו יצרה השלכות לא מתוכננות.

מה זו השלכה לא מתכוננת?

קבל דוגמה שמסבירה מהי השלכה לא מתוכננת:

מזון מהיר. מכיר? 🙂
מטרתו היתה לייצר הרבה, בזול, מהר וטעים.

ההשלכות הלא מתוכננות של מזון מהיר, הן מגפת השמנה, סכרת ועוד.
בכל דבר שאנחנו יוצרים, יש השלכות מסדר שני, שלישי ועוד.. העניין הוא שאנחנו לא לוקחים אותם בחשבון. וזה לא נובע מתוך רוע ובכוונת מזיד.

לפעמים אנחנו יודעים לצפות את ההשלכות הללו.

למשל, אם הלכתי לישון מאוד מאוחר – אני יודעת שההשלכה של זה תהיה > עייפות > חוסר ריכוז > אכילה מיותרת ולא נכונה > סף סבלנות נמוך > השמנה. ועוד.
השלכות של שינה מאוחרת זה משהו שאנחנו יודעים לצפות.

אבל…
מישהו יכול היה לצפות לפני עשרות שנים את ההשלכות של מהפכת האינטרנט?
מי יכול היה לחזות את ההשלכות [הלא מתוכננות] של האינטרנט?!

98732fbb 4b82 4bdf b1aa 3be0b8a29a91
ומי בכלל, יכול לנסות לחזות את ההשלכות הלא מתכוננות של מהפכת ה-AI? זה נכון שמנסים לדבר על זה. אבל גם המוחות הטובים ביותר, יוכלו להגיע למסקנות – בעיקר באמצעות חכמת הבדיעבד. רק אחרי שמשהו יקרה..

מונטיזציה

או קי, הלה, אני מבין שזה אחלה ספר והכל.. ושאת מעריצה את גודמן מאז שהיית סטודנטית באוניבריסטה העברית…
אבל איך גודמן הזה קשור לתגובה של הבחורצ’יק על הפוסט שלך?

סומך עלי, לא?
תן לי עוד כמה דקות ונחבר את כל הנקודות.

בוא נמשיך עם גודמן;

הוא מסביר איך האינטרנט הפך את הקשב שלנו למוצר.
וכשמשאב הופך להיות מוצר – אפשר לעשות עליו מוניטיזציה.

מוניטי-מה??!!
מוניטזציה היא היכולת לנצל את הפעילות של הנכס [הדיגיטלי] שלי כדי להפיק ממנו כסף.

בעולם של נכסי ה”דלא ניידי” – נכס שאי אפשר לנייד אותו, כמו דירה, מאוד ברור לנו שיש לו שווי כסף מסוים בשוק.
אם ארצה למכור את הנכס – ארוויח [יותר או פחות].

אם הנכס שלי נמצא אל מול הים, במרכז תל אביב, או בקולונאקי אתונה – כנראה שהוא יהיה שווה הרבה מאוד כסף.

בעולם הדיגיטלי, היכולת של שווי נכס דיגיטלי להיות משמעותי עבור הבעלים שלו – תלוי גם בערך שלו. כמו דירה.
אם הנכס הזה הוא חנות באמאזון – ואפשר למכור דרכה.. זה שווה, נכון?
אם הנכס הזה הוא מודעה בפייסבוק, והמודעה הזו טובה, אפשר למכור דרכה, נכון?

+++

ובכן… טוען גודמן, שהנכס ה-כ-י משמעותי שלנו, זה שהפך להיות סחיר בעקבות המהפכה הדיגיטלית, הוא-הוא הקשב שלנו!

אז בוא נבין, ביחד, מה למדנו עד עכשיו:

  1. בעולמנו האהוב התקיימה מהפכת אינטרנט – המהפכה הדיגיטלית.
  2. למהפכה הזו יש הרבה השלכות.. חלקן ממש לא טובות, בלשון המעטה. חלקן כן.
  3. לכל מהפכה יש השלכות “לא צפויות”.
  4. אחת ההשלכות הלא צפויות של המוניטיזציה [היכולת לייצר כסף מנכס דיגיטלי] – היא המסחר בקשב שלנו.

עכשיו בוא נבין איפה הבעיה:
אבל- כדי להגדיר את הבעיה צריך להבין מה זה קשב.
אז בהגדרה פשוטה: קשב משמעותו תשומת הלב שלנו.

תוך כדי כתיבת שורות אלה, נכנסתי לאתר איגוד האינטרנט הישראלי, וחיפשתי את הנתונים העדכניים. הגעתי לנתונים החל מתאריך 1.1.21 ועד ל-21.1.22 – אלו הנתונים הכי עדכניים שמופיעים באתר. (נכון לזמן כתיבת שורות אלו)

[וזה עוד לא כולל את מהפכת ה-AI..]

9abdac04 14bb 47cf 969c 3303da6dbc2e
מיפיתי את גילאי 30 ומעלה, מניחה שהקהילה שלי מונה בעיקר את הגילאים הללו. ואם יש כאן צעירים מתחת לגיל 30 – אז תגידו שלום יא חנטרישים! אני אמורה לנחש לבד את זה שאתם כאן?! 😉

מה זה אומר עליך?

זה אומר שכווולנו משתמשים בכלים החינמיים שהדיגיטל מספק לנו:
ווצאפ, יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, טיקטוק, דיסקורד..

לכל אחד מאיתנו – יש לפחות 3 אפליקציות כאלה.

אם אנחנו מבלים את מרבית הזמן שלנו באפליקציות, החינמיות הללו, הן צריכות להרוויח איכשהו. לא?

אז איך הן מרוויחות?
הן מרוויחות כשהן צדות את תשומת הלב שלנו, את הקשב שלנו.

שם, בחברות הללו, יושבים מוחות מבריקים, שחושבים מבוקר עד ליל, איך למנטז אותנו. איך לתפוס את תשומת הלב שלנו. איך לגרום לנו להישאר עוד ועוד בתוך האפליקציה. לראות עוד. לשמוע עוד. להגיב עוד. להשאיר אותנו בפנים.

למה?
כי ככל שנישאר בפנים יותר זמן > תהיה יותר תנועה > נראה יותר פרסומות > נלחץ על יותר קליקים > נקנה יותר.

נכון, לפעמים הקליקים הללו מביאים אותנו גם למקומות איכותיים, כמו הבלוג של הלה אשר 🙂

אז איפה הבעיה?
איך זה קשור לתגובה של הבחורצ’יק על הפוסט שלי?
ואיך זה קשור לקשב של בכירים?

ובכן, נשדדנו לאור יום!

בחלק הבא של המאמר, אדבר איתך על “שטיפת מוח עצמית”, תאונות דיגיטליות, אמת, פייק ניוז, בכירים. ומה אנחנו יכולים לעשות עם זה..

אז שים עין על הבלוג – כי במאמר הבא אני אכתוב לך את חלק ב’ של המאמר.

ואם תוך כדי קריאה עלו לך כמה תובנות מעניינות, אשמח לקרוא.
כמו תמיד – אני מגיבה להכל! גם אם לוקח לי כמה ימים 🙂

בשורות טובות!

לקריאת חלק 2 של המאמר לחץ כאן

הלה אשר
אשת הסוד של הבכירים

b60a68bb faef 4173 a348 812dda7c763d 1

אם עוד לא ראית – אז יש לי מדריך במתנה עבורך- מדריך להפחתת סטרס לבכירים ופה אתה מקבל אותו. ויש גם בונוס למי שמוריד את המדריך.

נ.ב

1.

פרקים חדשים בפודקאסט שלי: סודות של בכירים [סש”ב], עכשיו באוויר! לחץ כאן להאזנה.

2.

פתחתי קבוצת ווצאפ, שקטה, למאזיני הפודקאסט. בקבוצה אני מעלה את התהליך מאחורי הקלעים, מעדכנת בפרקים החדשים ובהמשך יהיו פעילויות ייחודיות למאזיני הפודקאסט.

3.

אם אתה בכיר שנמצא בעמדת מפתח, ואתה חושב שהגיע הזמן שלא תישא את האלונקה הזו לבד – יש לי עבורך שיחה סודית במתנה.

4.ויש לי גם מדריך במתנה עבורך- מדריך להפחתת סטרס לבכירים ופה אתה מקבל אותו. ויש גם בונוס למי שמוריד את המדריך.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך