הפעם בבלוג כתבתי לך 5 המלצות “עשה” ו”אל-תעשה” כשאתה מנכ”ל שכיר ויש מעליך בורד ובעלים של חברה.
מדובר בהתנהלות קריטית שחשוב שמנכ”ל יבין ויקח בחשבון.
מנכ”ל שלא פועל לפי ההמלצות האלה.. הוא מנכ”ל.. well.. אתה תגלה לבד כשתגיע להמלצות שלי בהמשך הבלוג.
וכמו תמיד, אם אתה חושב שזה כבר מתאים לך >> אז בסוף תמצא כמה אפשרויות שבהן תוכל להתקדם איתי לשלב הבא.
יאללה,
שנצלול פנימה?
אתמול קיבלתי את ההודעה הזו מאחד ממתאמני הפרימיום שלי. מדובר במנכ”ל שנמצא בליווי אישי שלי, אשת הסוד של הבכירים.
איכשהו יצא שהיה לי רצף אתמול…
העברתי סדנה מוצלחת, והיו לי עוד כמה פגישות.
הוא היה במשרד עד מאוחר, וכשהוא יצא מהמשרד אחרי יום ארוך – אני כבר הייתי עם פופקורן צמוד בקולנוע לב תל אביב. יצא שלא שוחחנו אמש כי הלו”ז שלנו לא הסתנכרן.
אבל הבוקר, כשהתכתבנו, הוא סיפר לי שהוא כבר “התייעץ איתי בדמיון” שלו. שהוא כבר יודע מה אגיד לו לעשות ובזכות השיחה שלנו, הוא כבר קיבל החלטה בהתאם לשיחה הדמיונית שלנו.
היתרון בלרוץ לצדה של אשת-סוד
אולי לא הסברתי את זה מספיק טוב, אבל מתאמני הפרימיום שלי, מלווים 360 מעלות.
וכשרצים לצדו של מישהו לאורך כל כך הרבה זמן, מעל שנה, מעל שנתיים, מעל שלוש ואפילו מעל ארבע שנים(!), אנחנו כבר מכירים לפני ולפנים.
המתאמנים החכמים והמבריקים שלי, יודעים, גם אחרי מאות פגישות יחד, לשים את ה”אגו” ואת ה”אני יודע” שלהם בצד – ולהתייעץ איתי.
ואתה יודע מה היתרון בלרוץ לצדה של אשת-סוד כל כך הרבה זמן?
אפשר להתייעץ איתי גם בדמיון 🙂 ולקבל ממני חיזוקים בהחלטות ON GOING.
אגב, הוא לא היחיד.
אחד מבעלי העסקים המתקדמים שליוויתי לאורך תקופה, כתב לי השבוע על בשורה משמחת והתלבטות שלו.. תראה בעצמך:
אז על מה כל כך חשוב למנכ”ל לשוחח איתי בצהרי שישי?
ובכן, הרבה לא יודעים..
אבל מנכ”לים שכירים נמצאים הרבה מאוד פעמים בין הפטיש לסדן.
מלמטה יש להם את העובדים, השדרה הניהולית, הספקים ועוד. עבורם הם הסמכות העליונה והבלעדית.
מלמעלה יש להם בורד על הראש. בעלים, חברי ועד שלפעמים מושכים ומכוונים אחרת.. גיוסי כספים. בעיות, צרות ו”עניינים” עם אלה שמעל.
וכשאתה נמצא במקום הזה, אתה לא קולט עד כמה המיקום שלך רגיש.
לא רק שאתה מאוד לבד שם, אתה גם מתכווצץ’ שם עם יותר מבוס אחד על הראש. ובכל פעם מחדש אתה צריך לנווט ולפסל את דרכך, ברגישות ובנחישות.
אתה כל הזמן צריך להחזיק ראש טקטית & אסטרטגית. זה לא פשוט גם אם אתה טוב בזה. זה מעייף, זה מתיש.
ו..זה מקריח 🙂
ולכן היום החלטתי להעניק לך מתנה:
5 כללי “עשה” ו”אל תעשה” עם הבעלים של החברה.
1. דע את גבולות הסדין האדום של הבעלים.
לכל אחד מאיתנו יש נקודות תורפה.
יש את מה שמחרפן אותנו ו”לא יעזור בית דין”.. אבוי לו למי שיתעסק איתנו בנושא הזה.
כמו שאנחנו לא נרצה שהעובדים שלנו יתעסקו איתנו בגבולות הסדין האדום. כך גם אצל הבעלים של החברה.
אין מנכ”ל שלא יודע מהם הקווים האדומים של הבעלים. ואם אתה לא יודע מהם, אז יקירי אתה בביג פרובלם. HUGE פרובלם.
לדוג’:
אם אתה יודע שחשוב לבעלים שכל חברי ההנהלה הבכירים יעברו אצלו ראיון אחרון..
גם אם זה מעלה לך את הסעיף שהבעלים נכנס לפעמים למיקרו מנג’מנט. זה הג’וק שלו ולכן אתה תאהב את הגו’ק הזה כאילו הוא ג’וק המחמד שלך.
אל תייצר לו הפתעות מתחת לחגורה.
וכשאתה כבר מביא לו לשולחן גיוס לראיון אחרון – תוודא מול עצמך שהוא עומד בדרישות לא רק שלך. אלא גם שלו.
קבל סיפור אמיתי:
אני מכירה בעלים של חברה שלא מוכן, בשום פנים ואופן, שחברי ההנהלה הבכירה יהיו מנהלים שפוטרו בעברם מחברות אחרות. גם אם יש עליהם המלצות מפה ועד הונג קונג. ולמה? זה הסיפור שלו.
אבל אם זה הסיפור שלו – זה הסיפור שלך.
אז אל תנפנף מול הסיפורים שלו עם הסדינים האדומים שלך.
2. בחר את המלחמות שלך.
יכול להיות שהוא מחרפן אותך לפעמים.
טוב.. על מי אנחנו עובדים? הוא כנראה מחרפן אותך, ברוב הזמן 🙂
אבל כשאתה יודע היטב את סעיף 1. אתה יכול להתחיל לבחור על מה אתה נלחם, מה נמצא בגזרת המו”מ שלך, על מה אתה מוותר, ומה אתה מעניק לו כמנחה על מגש הכסף.
אבל בשום פנים ואופן – אל תצא למלחמה מבלי לחשוב היטב על המטרה שלך.
מה אתה רוצה להשיג מהמלחמה שאתה הולך לפתוח אל מול הבורד והבעלים?
מה אתה עלול להפסיד?
מה המחירים שאתה מוכן לשלם?
והאם זה שווה את הקרחת שמתחילה להתפתח לך על הראש??
אני מוצאת לפעמים שבכירים מתחילים מלחמות שנובעות מתוך אגו ולא מתוך מטרה. אם יש לך מטרה יקירי, ואתה מוכן לשלם את המחירים בדרך להשגה שלה – אני אהיה הגב שלך לאורך כל הדרך.
אבל אם זו מלחמת אגו – כדאי שתחשוב פעמיים.
הרבה דם נשפך לאורך ההיסטוריה בגלל אגו…
ולא. דם זה לא יין.
3. בעלים של החברה הוא לא בגדר המלצה.
לפעמים אנחנו נכנסים לתפקיד בכיר ואנחנו קצת שיכורי כוח.
יש לנו אחלה שכר ותנאים, ואופציות, ובונוסים, ורכב שווה. וסטטוס. והגדרה חדשה בשורת הלינקדאין. ואפילו איזו כתבת PR עם תמונה יפה בעיתון.
ועברנו את כל הראיונות. ומעריכים אותנו. ונושאים אלינו עיניים.
אבל אל לך להתבלבל. החברה הזו לא שלך.
אגב, גם אם זו החברה של אבא שלך ואתה תקבל אותה בירושה – זו עדיין לא החברה שלך. ויש לך עוד כברת דרך לעשות כדי שיסתכלו עליך כאילו אתה ראוי לה.
[“בן ממשיך” זו נקודה כואבת שיוצא לי להתעסק בה לא מעט. אולי אכתוב עליה באחד מהניוזלטר הבאים שלי. אז כדאי לך לשים עין. ולהעביר את המייל למי שצריך.. אתה יודע למי.
אתה בהחלט צריך להתנהל בתפקיד כאילו זו החברה שלך! אבל.. זו לא החברה שלך.
קצת צניעות.
לבעלים יש חזון, אינטרסים, כספים, אנרגיה וזמן שהוא השקיע בחברה הזו. וגם אם לפעמים נקודות המבט שלו סותרות את שלך – תלמד לראות את נקודות המבט שלו ולכבד אותן.
יכול להיות שהכספים שלו נמצאים כרגע בבעיית נזילות בגלל כל מה שקורה בארה”ב. יכול להיות שהוא צריך להילחם מלחמות שאתה לא מודע אליהן, שם מאחורי הקלעים. יכול להיות שהוא מת מת מת כבר לצאת עם המוצר לשוק, כי זה משפיע אסטרטגית על מהלך אחר שלו.
ואתה, שאולי נמצא שם כבר תקופה, ואולי אפילו עושה אחלה עבודה – לא תמיד מבין ויודע את המשמעות של לסחוב את החברה הזו על הגב. עוד הרבה שנים לפניך.
תכבד את נקודת המבט שלו בבקשה.
אגב, כבד את נקודת המבט של כל אדם, גם אם הוא בתחתית “שרשרת המזון”.
4. תמכור לו את מה שאתה מאמין בו.
נכון, אתה לא איש מכירות.
ואולי המילה “מכירה” עושה לך פריחה בכל הגוף.
אבל בסופו של יום, כולנו עוסקים במכירה. מכירה היא טרנזקציה של החלפת רעיונות.
וכשאתה מאוד רוצה משהו, ומאמין בו בכל מאודך – קח לצדך את כל הסעיפים עד כה. ותתחיל לתכנן מכירה של הרעיון שלך.
כל כך הרבה בכירים נופלים במקום הזה כי הם יוצאים מתוך נקודת הנחה שגויה שבגלל ש”אני המנכ”ל”, אז זה “בכיס שלי”.
תמפה את נקודות המבט שלו: מהם הסדינים האדומים? מה אתה לא רואה? מהן נקודות העיוורון שלך? אפילו תעשה SWOT קצר לפני שאתה יוצא לדרך.
אגב, כמי שמנהל את המערכה – אתה מוכר כל הזמן. אתה מוכר לחברי הנהלה, לעובדים, לספקים, לבורד. אתה חייב להיות ספץ בזה.
אם תתנהל רק מתוקף היותך עומד בראש המערכת – אתה תמצא את עצמך או בחוץ, או שתמצא את עצמך עם הלשון בחוץ. עם קרחת.
[אגב, עקרונית אין לי שום בעיה עם קרחת. ואני יודעת שגברים הצליחו לשווק קרחת כמותג.. אבל הרבה מבכירים שאני מלווה, מאבדים את שערות ראשם בגלל סטרס].
5. גדל עמוד שדרה איכותי – כדי שיכבדו אותך.
אחרי שלקחת את כל הנ”ל בחשבון, וניהלת סיכונים. אל תשכח לפתח עמוד שדרה ו..לקחת סיכונים מחושבים!
לא הגעת לתפקיד כדי להיות “פיון” של אף אחד.
אתה כנראה תצטרך לפעמים להרים את הקול, לכעוס, לעשות דברים מנוגדים למה שחושבים מעליך. אבל [וזה אבל גדול] זה יכול לקרות רק היות אחרי שניהלת את הסיכונים היטב.
ברוב המקרים – מי שנמצא מעליך יעריך נחישות ועמוד שדרה, כאשר לקחת בחשבון את נקודת המבט שלו וכאשר אתה יודע למכור היטב.
אלו הן 5 ההמלצות החשובות שלי עבורך במיילשישי היום.
עם מתאמני הפרימיום שלי אני עובדת, בשוטף, גם על הסעיפים הללו.
גם אתה יכול להיות אחד ממתאמני הפרימיום שלי. אז אם אתה חושב שהגיע הזמן שלך להתקדם איתי קדימה, שמתי לך בנ.ב כמה אפשרויות.
אה, חשוב חשוב חשוב:
ונכון שזה לא קשור לנושא של מיילשישי היום. אבל בחייאת אל תפספס את הפרק החדש שעלה לפודקאסט שלי השבוע “סודות של בכירים”. לא שמעת סיפור כזה בחיים. באחריות.
יאללה,
שיהיה לנו סופ”ש מיטיב ונעים.
הלה אשר
אשת הסוד של הבכירים
נ.ב
1.
פרקים חדשים בפודקאסט שלי: סודות של בכירים [סש”ב], עכשיו באוויר! לחץ כאן להאזנה.
2.
פתחתי קבוצת ווצאפ, שקטה, למאזיני הפודקאסט. בקבוצה אני מעלה את התהליך מאחורי הקלעים, מעדכנת בפרקים החדשים ובהמשך יהיו פעילויות ייחודיות למאזיני הפודקאסט.
3.
אם אתה בכיר שנמצא בעמדת מפתח, ואתה חושב שהגיע הזמן שלא תישא את האלונקה הזו לבד – יש לי עבורך שיחה סודית במתנה.
4.
יש לי גם מדריך במתנה עבורך- מדריך להפחתת סטרס לבכירים ופה אתה מקבל אותו. ויש גם בונוס למי שמוריד את המדריך.
אשת הסוד של הבכירים - הופכת מנכ"לים מצליחים למאושרים